طرح درآمدی
 
Jansu Network Marketing
بازاریابی شبکه ای به شماره مجوز 0427749506

 

بررسی اجمالی تکنولوژی و روش های بازاریابی شبکه ای در کشور

بازاریابی شبکه ای نوعی از تجارت است که در آن مصرف کنندگان یک شرکت تولید کننده می توانند بازاریاب محصولاتی باشد که خود مصرف می کنند ، و با انعقاد قرارداد با شرکت تولید کننده و معرفی و فروش محصولات به اطرافیان خود ، درآمد قابل توجهی کسب کنند . و درصورتی که شخص بتوانند با معرفی این تجارت به  اطرافیان خود و معرفی آنها به شرکت ، گروه فروش خود را شکل دهد ، وطبق پلنهاي درآمد زائي شركت درصدهاي مشخصي از قيمت كالاهاي فروخته شده در گروه فروش خود را به عنوان پورسانت و پاداش دريافت كند. اين صنعت اولين بار در سال 1945 بكار گرفته شد و امروزه اين تجارت با بيش از 70 سال قدمت توانسته شركتهاي بزرگ و مطرح را در جهان تشويق كند تا از اين روش براي فروش محصولاتشان استفاده نمايند .در حال حاضر كشورهاي پيشرفته زيادي از جمله ايران، به روش صحيح و تحت نظارت قانوني اين تجارت، جامه عمل پوشانده اند.

اصطلاحات و تعاریف اولیه بازاریابی شبکه ای:

    1. بازاریابی شبکه ای : بازاریابی شبکه ای عبارت است از ارایه خدمات و فروش محصولات به صورت شبکه ای به نحوی که خریداران کالا نسبت به بازار یابی و جذب خریداران جدید اقدام نموده و درصدی از قیمت فروش کالا به وسیله بازاریابان زیر مجموعه شبکه متصل به خود را از صاحب کالا به عنوان پاداش یا پورسانت خدمات بازاریابی دریافت می نمایند.
    2. بازاریاب : بازاریاب عبارتست از یک شخص حقیقی که به عملیات فروش انواع کالاها از طریق آموزش و یا سایر طریق وسایل قانونی به فروش محصولات و جذب مشتری اشتغال دارد .
    3. شرکت بازاریابی شبکه ای : شرکتی است که به فعالیت بازاریابی شبکه ای مطابق تعریف بند 1 برای خود یا به نمایندگی از صاحب کالا ویا از طرف نمایندگی رسمی فروش او اقدام می نماید.
    4. بهای تمام شده برای مصرف کننده : قیمت تمام شده کالا که مصرف کننده آن را پرداخت می کند.
    5. سود فروش شخصی (خرده فروش) : درآمد به دست آمده از فروش کالا که هر بازاریاب بابت خرید کالا از شرکت و فروش آن به مشتری نهایی به دست می آورد.
    6. گروه زیر مجموعه : بازاریابان دیگری که یک بازاریاب معرفی می کند و تحت حمایت و سرپرستی وی قرارمي گيرند و اقدام به فروش محصولات شرکت می نماید.
    7. بازاریاب پشتیبان:بازاریابی که نقش حمایت و راهنمایی بازاریابان زیر مجموعه را ایفا میکند و وظیفه پشتیبانی و آموزشی را برعهده خواهد داشت.
    8. پورسانت: به کارمزد پرداختی به هر بازاریاب بابت تلاش وی در جهت فروش محصولات شرکت گفته مي شود.
    9.  شرط دریافت پورسانت : بازاریابی که بخواهد بطور ماهیانه از پورسانت های فروش تیم زیر مجموعه اش درآمد کسب کند ملزم به فروش حداقل 1میلیون ریال ماهیانه می باشد.

نکته: این آیتم جهت حصول اطمینان از فعال بودن و تداوم خرده فروشی در بازارهدف مي باشد.

    1.   پاداش: به جوایز و مبالغی که شرکت برای افزایش حجم فروش به بازاریابان پرداخت می کند گفته می شود.

نکته مهم : بازاریاب کالا را از شرکت خریداری میکند و بعد از گرفتن سفارش از مشتری سفارش خود را از شرکت بصورت کلی خریداری و به صورت خرده فروشی می فروشد و یا شخصا مصرف می نماید.

طرح درآمد زایی

منظور  برنامه ای  در جهت ارائه محصول و پورسانت مرتبط با فروش می باشد.

بطور خلاصه طرح درآمدی شرکت جانسو مشتمل بر بخش های زیر می باشد:

نکته: درصد های فوق بر اساس قیمت مصرف کننده پس از اعمال ضریب کالا می باشد.

*ضریبی که به کالا تعلق می گیرد قیمت نهایی برای مصرف کننده مشخص می کند.

امتیاز كالاهای ارائه شده:

اجناس معرفی شده توسط شرکت شامل ضرایبی می باشد،که پورسانت و پاداش های بازاریابان بر اساس این ضرایب پرداخت می شود.

1) كالاي X داراي ضریب 1 مي باشد كه بر اساس آن جمع پورسانت و پاداش پرداختي معـــادل 50 درصد قيمت مصرف كننده كالا مي باشد. 
2) كالاي Y  داراي ضریب 0.75 مي باشد كه بر اساس آن جمع پـــورسانت و پـــاداش پـــرداختي معادل 37.5درصد قيمت مصرف كننده كالا مي باشد.
3) كالاي Z داراي ضریب 1.2 مي باشد كه بر اساس آن جمع پورسانت و پاداش پرداختي معادل 60 درصد قيمت مصرف كننده كالا مي باشد.
4) كالاي W داراي ضریب  0.2 مي باشد كه بر اساس آن جمع پورسانت و پـــاداش پرداختي معادل 10 درصد قيمت مصرف كننده كالا مي باشد .
5) كالاي K داراي ضریب 0.5 مي باشد كه بر اساس آن جمع پورسانت و پاداش پرداختي معادل 25 درصد قيمت مصرف كننده كالا مي باشد .

نکته : امتياز كالاهاي اين شركت بين0.2 تا 1.2 مي باشد كه جمع پورسانت و پاداش پرداختي آن معادل 10 الي 60 درصد بهای كالا مي باشد . با توجه به قيمت كالاهاي قابل عرضه ضرایب بايد متعادل و طبق عرف بازار باشد.


 مشروح طرح درآمدي شركت جانسو :

كل پورسانت و پاداش شركت جانسو در 5 طرح به صورت هيبريد طراحي گرديده كه نحوه تقسيم آن به شرح زير مي باشد :

1- پورسانت خرده فروشي : معادل 20% بهای کالا  بصورت تخفيف يا پورسانت براي مصرف شخصي و يا فروش مستقيم پس از اعمال ضريب كالا

2- پاداش چند سطحي : عبارت است از میزان مشخص از هر فروش در هر لایه

3- پاداش بانک جانسو : معادل 17% بهای کالا پس از اعمال ضريب كالا

4- پاداش نهایی جانسو : معادل 2% بهای کالا پس از اعمال ضريب كالا می باشد.

5- پاداش شراکت با جانسو : معادل 1% بهای کالا پس از اعمال ضريب كالا

نکته اول: ساختار اصلی طرح شرکت جانسو بر مبناي طرح باز پرداخت پلکانی و مشارکتی مي باشد ولی به منظور حمایت بیشتر از بازاریابان و توزیع درصد بیشتر از سود شرکت در بین بازاریابان پرتلاش و با انگیزه ، پاداش های حجمی دیگری به طرح افزوده شده است .
نکته دوم: کل پورسانت ها و پاداش های در نظر گرفته شده بر اساس بهای کالا پس از اعمال امتياز هر كالا در نظر گرفته شده است .

توجه: درصد هاي فوق براساس قيمت مصرف كننده پس از اعمال ضريب كالا مي باشد.

پورسانت خرده فروشي

در این طرح 20% بهای کالا فروخته شده توسط بازاریاب تحت عنوان پورسانت به وی تعلق پیدا خواهد کرد.
مثال) بازاریابی کالایی با ضریب 1 را با قیمت یک میلیون ریال  از شرکت خریداری كرده و به قیمت یک میلیون ریال به مصرف کننده میفروشد. پورسانت دریافتی وی به شرح زیر خواهد بود:


1000000*1=1000000
1000000*20%=200000
 

پاداش چند سطحي

در اين طرح ، مبلغ كل پرداختي معادل 10% بهای کالا، پس از اعمال ضريب كالا مي باشد .

بديهي است اين پاداش براساس ميزان فروش بازاریاب و زير مجموعه هايش در پايان همان ماه محاسبه و پرداخت مي شود و ميزان فروش هر ماه به ماه بعد منتقل نمي شود.

شرط برخورداري از پاداش چند سطحی:

حداقل فروش شخصي شما در همان ماه یک میلیون ریال باشد .

نكته 1 : اين پاداش در هر ماه شمسي براساس ميزان فروش هر بازارياب و زير مجموعه هايش در پايان همان ماه محاسبه و پرداخت مي گردد و ميزان فروش هر ماه به ماه بعد منتقل نمي شود.

اگر بازاریابی برای دریافت پورسانت از این پلن به نام اعضای خانواده اش ویا  دوستان دیگر پایین یا بالا سر جایگاه خود جایگاهی بزند که کار نکنند و فقط به علت سوء استفاده از پلن فوق برای دریافت پورسانت این جایگاه ها زده شده باشند  شرکت مختار است که جایگاه او و جایگاه های اضافه را تعلیق کند.

پاداش بانک جانسو

به منظور ايجاد مشاركت هر چه بيشتر بين بازاریابان،  17% از بهای کالا پس از اعمال ضريب كالا  به عنوان پاداش بانک جانسو در نظر گرفته می شود.

نحوه محاسبه پاداش بانک جانسو به دو  روش زير مي باشد:

1- روش اول - دو كانال فروش : در صورت انتخاب اين روش جمع امتيازات دو كانال پس از اعمال فرمول مربوطه بعنوان جمع نهايي امتياز  بازاریاب در نظر گرفته می شود. حداقل فروش در هر كانال 5 میلیون ریال است و سقف پرداخت پاداش در اين روش 250 ميليون ریال مي باشد .

2-  روش دوم - سه كانال فروش  : در صورت انتخاب اين روش جمع امتيازات سه كانال پس از اعمال فرمول مربوطه بعنوان جمع نهايي امتياز بازاریاب در نظر گرفته می شود. حداقل فروش در هر كانال 10 میلیون ریال است و سقف پرداخت پاداش در اين روش 1 میلیارد ریال مي باشد .

نكات قابل توجه در اين پاداش :

1- جمع فروش شخصي بعنوان فروش يك نفر براي یک بازایاب محسوب مي شود و مي تواند به تنهايي و يا با فروش يك يا چند بازاریاب مستقيم در يك كانال محاسبه گردد.

2- هر ده هزار ریال فروش پس از احتساب امتياز كالا يك (سهم) محسوب مي گردد.

3- بازاریاب  مي تواند  تا ساعت 23 آخرين روز هر ماه شمسي اقدام به انتقال ميزان فروش همان ماه خود يا بازاریابان مستقيم خود با تمام فروش افراد زير مجموعه آنها را به كانال دلخواه خود نمايد .

4- سهم محاسبه شده براي هر بازاریاب  در هر كانال براساس برنامه زیر محاسبه مي گردد و مازاد بر آن قابل محاسبه نمي باشد:

                              کانال اول همان مقدار

                              کانال دوم ضربدر 2

                              کانال سوم ضربدر 4

نحوه نهايي محاسبه پاداش بانک جانسو:

در پايان هر ماه سهم بر مبناي كانال انتخابي بازاریاب محاسبه مي گردد و سهم كليه واجدين شرايط جمع مي گردد.

17% كل فروش شركت بر مبناي قيمت مصرف كننده پس از اعمال ضريب كالا محاسبه و مبلغ بدست آمده تقسيم بر جمع سهم  كليه بازاریابان واجد شرايط مي شود و بر اين اساس ارزش ريالي هر سهم  در آن ماه بدست مي آيد. براي بدست آوردن پاداش هر بازاریاب سهم  وي در ارزش ريالي هر سهم ضرب شده و مبلغ پرداختي به وي در آن ماه بدست مي آيد .

شرايط برخورداري:

1- حداقل فروش در هر كانال در روش اول 5میلیون ریال  ، در روش دوم ده میلیون  ریال مي باشد . (براساس كالاهايي با ضريب يك)

2- داشتن حداقل فروش شخصي یک میلیون ریال در همان ماه

پاداش نهایی جانسو

در این طرح مبلغ 2% فروش پس از اعمال ضريب كالا به قیمت مصرف كننده در بین بازاریابان موثر در فروش تقسیم می شود. بديهي است هر چقدر میزان فروش بازاریاب و زیر مجموعه های وی  بیشتر باشد، وی از پاداش بالاتری برخوردار خواهد شد.

زمانی که کانال های بازاریاب  در بانک جانسو بسته شد وی از کوچکترین کانال خود  به میزان 2% از کل فروش تا سقف 50 میلیون ریال  می تواند پاداش دریافت کند.

اگر میزان پاداش در کانال کوچکتر بعد از اعمال ضریب و با توجه فرمول بالا  بیشتر از 50 میلیون ریال  باشد فقط تا سقف 50 میلیون ریال  مبلغ پرداخت خواهد شد.

نکته : این پاداش در پايان هر ماه شمسی بر اساس میزان حجم فروش بازاریاب  و زیر مجموعه های وی در پایان همان ماه محاسبه و پرداخت می گردد و میزان فروش هر ماه به ماه بعد منتقل نمی شود.

پاداش شراکت با جانسو

شركت جانسو به منظور قدراني از تلاش راهبران اصلي خود كه با مشاركت در فروش محصولات و همچنين حمايت و مديريت سازمان فروش شركت نقش موثري در افزايش حجم كلي فروش شركت داشته اند، پاداش شراکت با جانسو معادل  1% از كل فروش شركت پس از اعمال ضريب هر كالا را به بازاریابان واجد الشرایط خود  پرداخت می نماید.

بازاریابان واجدالشرایط:

  1. وجود  3 کانال با حداقل فروش معادل 5  میلیارد ریال باشد.
  2. مجموع فروش 3 کانال حداقل معادل 30 میلیارد ریال باشد.

نكات قابل توجه :

1- مفهوم كانال در اين طرح مشابه  طرح پاداش بانک جانسو می باشد و نكات اول و دوم  در اين طرح رعايت مي گردد .

2- كل فروش شركت پس از اعمال امتياز كالا را شامل مي شود كه عدد بدست آمده در هر ماه در تعداد افراد واجد شرايط در آن سطح مشاركت تقسيم و مبلغ پاداش هر فرد محاسبه مي شود.

3- مبناي رسيدن به اين پاداش در اين طرح ميزان فروش بازاریاب و كل افراد زير مجموعه  وی  از تاريخ ثبت نام مي باشد . اما مبلغ پاداش پرداختي مشاركت بر مبناي (1 درصد) كل فروش شركت در همان ماه خواهد بود .

شرايط برخورداري

  1. حداقل فروش شخصي ماهانه یک میلیون ریال 
  2. حداقل فروش ماهیانه 200 میلیون ریال در زیر مجموعه ها

نکته: در صورتی که بازاریاب نتواند در طی دو ماه شمسی متوالی حداقل فروش شخصی برای واجد الشرایط شدن دریافت پورسانت در جانسو  یعنی یک میلیون ریال را بدست آورد به صورت خودکار تعلیق خواهد شد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره وبلاگ


بازاریابی شبکه ای جانسو
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان Jansu Network Marketing و آدرس jansu-net.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 6
بازدید دیروز : 6
بازدید هفته : 6
بازدید ماه : 16
بازدید کل : 1504
تعداد مطالب : 8
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1